2 Haziran 2010 Çarşamba

Lat Den Ratte Komma In / Gir Kanima (2008)



Let The Right One In:

John Ajvide Lindqvist kendi romanını bir nevi otosansürden geçirerek senaryolaştırmış. Tomas Alfredson çekmiş.

Stokholm yakınlarında Blackeberg'de geçiyor olay. Filmi izlediğimin ertesi günü bir İsveçli ile tanıştım. Biraz tesadüf biraz değil... Gir Kanıma'nın uzun süredir DVD'sini bekliyordum... Dükkana gelir gelmez kiraladım. İzledim... Ertesi gün önceden planlanmış uzaklardan ziyaretçilerimiz vardı: İsveç'li, Estonyalı ve Fin 3 kişi.

Öğle yemeğinde sohbet ederken, dün akşam bir İsveç filmi izledim dedim... Şaşırdılar. İsmini İsveç'çe söyledim: Lat Den... Telefuz ederken hiç hata yapmadığıma dair bir kompliman bile aldım... Anlaşılan, yazıldığı gibi okunuyor:)
Blackeberg'in nasıl bir yere benzediğini Stokholm'luden dinledim.

Açıkçası vampirli filmlere mesafeli davrandığım için bir hayal kırıklığına uğrayacağıma dair endişem vardı.. Ancak bir seferde ara vermeden bitti.. Gerçekten değişik bir havası var. Farklı bir vampir filmi... Benim gibi önyargılarınız var ise, onlardan sıyrılıp izlemenizi tavsiye ederim.

Ortaokulda, bir arkadaş grubu tarafından sürekli sıkıştırılan ve dayak yiyen Oskar, kendisiyle aynı yaşlarda görünen garip bir kızla, Eli'yle tanışır.. Başlangıçta tökezleyen ilişki giderek derin bir duygusallığı barındıran saf aşka dönüşür... Eli'nin yönlendirmesi ile Oskar çetebaşından intikam alır. İntikam soğuk yenen bir yemekmiş, bir kez daha anladık... Bu şaşırtıcı değişimle birlikte Oskar yeni şeyler de keşfedecektir.

Kitabın İsveç'te çok satanlar listesinde uzun süre kaldığını, birçok dile çevrildiğini buraya not olarak düşeyim. Ayrıca filmin gördüğü ilgi üzerine, Holywood versiyonun da yakın zamanda çekileceği anlaşılıyor.

Türünün unutulmazları arasına girmeye aday filmi kaçırmayın.

Takip Et

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Copyright © 2015 Seyred™ is a registered trademark.

Designed by Seyred. Hosted on Blogger Platform.