7 Ekim 2009 Çarşamba

Full Metal Jacket (1987)

Bu filmi Platoon'dan (1986) sonra izledim... Full Metal Jacket bir yıl sonra çekildiğine göre: Yönetmen'in bir bildiği var demek ki... Oliver Stone'un filmini beğenmemiş...:)

Stone Vietnam'da yaşadığı olaylardan yola çıkarak çekmiş Müfreze'yi..Vietnam gazisi... Kendini izleten bir film yapmış Stone... Kubrick'in filminden sonra izleseydim, böyle düşünmezdim..

Full Metal Jacket'in giriş sahnesi ve devamı en az 20 dakika'dır..Özel bir yer taşır tarihte...Savaşı yine Amerikalı'ların gözünden anlatır...Tarafsız olmaya çalışsa da, taraftır...

Vietnama gidecek acemi askerlerin eğitiminde kullanılan yöntem bumerang gibidir..Keskin bir bıçak..Fırlatmışsın..İnsan taş değil ki yontasın...Bir yere kadar...Yöntemin sana da döner gelir. ..Tutamazsın..

Biz de askerdik..Eğitim aldık. Şaşırtıcı geldi...Metod aynı... Ne Almanlar'a karşı ülkesini savunan Rusya'nın bir filmini ne de Vietkong'ların filmini görmedim... Dünya'ya hep aynı gözlükten mi bakacağız? Kurtuluş Savaşımız'ı çekebilecek bir Kubrick yok mu?

...Platoon'u yazmayacağım...

Takip Et

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Copyright © 2015 Seyred™ is a registered trademark.

Designed by Seyred. Hosted on Blogger Platform.