4 Eylül 2010 Cumartesi

Inception / Baslangic (2010)



Leonardo DiCaprio'nun başrolde olduğu filmde, daha birçok ünlü oyuncu da yer alıyor.

Yönetmen Christopher Nolan bir röportajda: "Çocukluğumdan beri, hayatım boyunca rüyalarımdan etkilenmişimdir... Benim rüyalara olan başlıca ilgim ve bu filmi yapma nedenim, uyurken, fark etmeden bütünüyle bir dünya yaratabilme deneyiminden kaynaklanıyor. Sanırım bu, insan aklının potansiyeli, özellikle de yaratıcılığı ile ilgili çok şey söylemekte. Rüyaları her zaman büyüleyici bulmuşumdur." demiş.


Filmin konusunu çok kısa özetleyeceğim bu sefer: Başkasının rüyasına girip fikirlerini, gizli bilgileri çalmak ya da rüyada bir insanın beynine fikir tohumu yerleşmesini sağlayıp büyütmek üzerine:)

Benim de rüyalara karşı eskiden gelen bir ilgim var ve izlediğim bu filmden yola çıkarak düşüncelerimi paylaşmak istiyorum...

Rüyalarla ilgili birkaç temel konu var:


- Rüyayı kontrol edebilmek: Internet'te "lucid dreaming" kelimesini aratarak detaylı bir araştırma yapabilirsiniz. http://www.eksisozluk.com/ 'da yazılanları tavsiye ederim. Rüya içinde rüya görmek, rüyayı kontrol edebilmek, uyanıp tekrar uyuduğunda rüyaya kaldığın yerden devam etmek ve rüyada gördüklerini fiziksel olarak yatakta da senkronize şekilde tekrar etmek gibi dallanıp budaklanabilecek bir konu... Örnek vermek gerekirse: Öğrenciyken bir gece yine ertesi sabaha yapmam gereken ödeve el sürmemenin derin hüznünü yaşıyordum... Sabahın 5'ine saati kurdum. Kalkıp yapacağım sözde. Görülmemiş bir durum ama huzurlu bir uyku için iyi tercih... Sabah zil çalıyor. Rüya görmekteyim... Rüyamda birisi diyor ki: Zil gerçekte çalmıyor. Rüya görüyorsun... Zemberek boşalana kadar çalan zil, pes ediyor ve susuyor... Ben klasik kalkacağım saatte kalkıyorum... Zilin çalmadığını düşünüyorum.. Duymamış olamam... Sonra aklıma rüya geliyor...
- Aynı rüyayı görmek: Bir önceki madde tecrübeyle sabit olup benim için mantıklı bir durumken, bu çok fantastik bi durum gibi geliyor... Başkalarıyla aynı rüyayı görmek bence şöyle mümkün olabilir: Tek yumurta ikizisin... Yine tek yumurta ikizi sevgiliniz var... Yediğiniz, içtiğiniz, giydiğiniz, soluduğunuz her şey aynı... Aynı rüya görülebilir... Bir ihtimal... Öteki türlü size rüyasını anlatan kişiyle aynı rüyayı gördüğünüzü söylüyorsanız; de-javu hissi gibi birşey olabilir olsa, olsa... Bu bakımdan Inception'un bana uzak gelen tarafı, aynı rüyayı yaşamak... Filmde altyapısı ortaya konuyor bi şekilde..
- Dönemsel tekrar eden rüyalar görmek: Mezun olalı yıllar olmuş.. 60 çeşit dersin arasında, meslekle en alakasız derslerden birinin final sınavını kaçırıp sınıfta kalıyorum. Rüya sırasında çok bunalıyorum bu yüzden... Uyanırsam ne ala... Kabus bitiyor. Yılda bir-iki kez gördüğümü bilirim...
- Rüyada standart görüntüler-olaylar: Bir uçurumdan aşağıya uçmak, yere hep yakınsın ama bir türlü inemiyorsun... Ya da bir yokuştan aşağıya yuvarlanan büyük bir topun içindeymişin gibi dönen bir görüntü... Özellikle çocukken ateşlendiğim zamanlar görürdüm dönerli rüyalardan. Bi de apartmandayım... İndiğim ya da çıktığım merdivenlerden biri sonraki kata bağlı değil. Apışıp kalıyorum... Bir yol bulamıyorum.. (Filmde böyle bir sahne vardı)
Fakat en klasiği bence; uykuya dalmak üzere iken düşme hissiyle irkilip uyanmak... Bu durumu Jack London, Adem'den Önce isimli kitapta açıklıyor: Atalarımız vahşi hayvanlardan korunmak için ağaçta uyurdu.. Daldan düşüp ölenler çoktu.. Bir kısmı ise hayatta kalırdı fakat geçirdikleri büyük travma genlerine işleyecek boyuttaydı... Bize kadar ulaştı.
Özetlemek gerekirse, rüyalara merakınız varsa, Matrix tarzı filmlerden hoşlanıyorsanız izleyebilirsiniz.. Ama IMDB'de 4.sıraya çıksa da klasik bir film olur mu kuşkum var. Filmin fragmanı ile birlikte müzikleri yapan Hans Zimmer ile tanışın:

Takip Et

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Copyright © 2015 Seyred™ is a registered trademark.

Designed by Seyred. Hosted on Blogger Platform.